|
|
שורה 1: |
שורה 1: |
| {{ניווט
| |
| |כותרת=תרשים כולל תניא (עם פירוט פרקים א-יב)
| |
| |הסתרה=כן
| |
| |מוסתר=כן
| |
| |תמונה=
| |
| |תוכן={{עץ תניא/ליקוטי אמרים א-יב}}}}
| |
| {{תניא}}
| |
| '''פרק ט' - מלחמת הנפשות'''
| |
|
| |
| ==הקדמה==
| |
| לאחר שביאר [[אדמו"ר הזקן]] את מהות הנפש האלוקית{{הערה|פרקים א' - ה'}} והנפש הבהמית{{הערה|פרקים ו' - ח'}}, אפשר לגשת להבנת היחסים ביניהן. הסבר היחסים בין הנפש האלוקית לבהמית כולל ארבעה פרקים:
| |
|
| |
| פרק ט' - מהות ואופי המלחמה שביניהן.
| |
|
| |
| פרק י' - נצחון הנפש האלוקית - הצדיק.
| |
|
| |
| פרק י"א - נצחון הנפש הבהמית - הרשע.
| |
|
| |
| פרק י"ב - כשאף אחת לא מצליחה להכריע את יריבתה - הבינוני.
| |
|
| |
| ==טקסט==
| |
| {{פרק תניא|פרק=ט|טקסט הפרק={{ספר התניא/ליקוטי אמרים - פרק ט'}}}} | | {{פרק תניא|פרק=ט|טקסט הפרק={{ספר התניא/ליקוטי אמרים - פרק ט'}}}} |
|
| |
| ==סיכום==
| |
| לאחר ביאור מהות שתי הנפשות ולבושיהן{{הערה|בפרקים א' - ח' שלמדנו עד עתה}} עוסק הפרק הנוכחי ביחסן זו לזו: הנפשות '''לא''' שוכנות בגוף בשלום זו לצד זו, אדרבה - הן במלחמה מתמדת.
| |
|
| |
| כל אחת מהנפשות מנסה בכל כוחה לדחות את השניה ולשלוט בגוף לבדה, שלא תהיה לאחרת שום דריסת רגל - לא לה ולא ללבושיה.
| |
|
| |
| ==צילום דפוס התניא==
| |
| <gallery widths="150px" heights="220px">
| |
| קובץ:פרק ט חלק א.jpg|עמוד 1
| |
| קובץ:פרק ט חלק ב.jpeg|עמוד 2
| |
| קובץ:פרק ט חלק ג.jpg|עמוד 3
| |
| </gallery>
| |
|
| |
| ==מושגים יסודיים==
| |
| * [[נפש האלוקית]].
| |
| * [[נפש הבהמית]].
| |
| * [[עיר קטנה]].
| |
|
| |
| ==לקריאה נוספת==
| |
| *הרב [[יוסף ויינברג]], [https://he.chabad.org/library/article_cdo/aid/535576 ביאור משולב לפרק ט'], מתוך הספר [[שיעורים בספר התניא]]
| |
| *הרב [[חיים לוי יצחק גינזבורג]], '''[https://abc770.org/article_node_2869/ מלחמת הנפשות]''', ביאור רחב לפרק ט' מתוך הספר [[פניני התניא]]
| |
|
| |
|
| |
| {{סדרה|הקודם=[[תניא - פרק ח'|פרק ח']]|רשימה=פרקי לקוטי אמרים|הבא=[[תניא - פרק י'|פרק י']]}} | | {{סדרה|הקודם=[[תניא - פרק ח'|פרק ח']]|רשימה=פרקי לקוטי אמרים|הבא=[[תניא - פרק י'|פרק י']]}} |
| {{הערות שוליים}}
| |
| [[קטגוריה:ליקוטי אמרים - תניא]] | | [[קטגוריה:ליקוטי אמרים - תניא]] |