|
|
שורה 1: |
שורה 1: |
| {{ניווט
| |
| |כותרת=תרשים כולל תניא (עם פירוט פרקים י"ג-כ"ה)
| |
| |הסתרה=כן
| |
| |מוסתר=כן
| |
| |תמונה=
| |
| |תוכן={{עץ תניא/ליקוטי אמרים יג-כה}}}}
| |
| {{תניא}}
| |
| '''פרק י"ד - כל אחד יכול להיות בינוני'''
| |
|
| |
| ==מבוא לפרק==
| |
| השניה משלוש ההכנות לעבודת השם (עוד לפני העבודה עצמה) היא הידיעה שהדבר אפשרי. בפרק זה מוסבר מדוע העבודה היא בכוחו של כל אחד ואחת, ולכן אין פטור ממנה.
| |
|
| |
| ==גוף הפרק==
| |
| {{פרק תניא|פרק=יד|טקסט הפרק={{ספר התניא/ליקוטי אמרים - פרק י"ד}}}} | | {{פרק תניא|פרק=יד|טקסט הפרק={{ספר התניא/ליקוטי אמרים - פרק י"ד}}}} |
|
| |
| ==סיכום הפרק==
| |
| בפרק י"ב הוסבר שעל הלב אין לאדם שליטה{{הערה|אדם לא יכול "להחליט" סתם כך, שמהיום הוא אוהב או לא אוהב דבר מסויים - אין זה בשליטתו}}, אבל על המחשבה דיבור ומעשה יש לו. נמצא, שבאפשרותו לבחור כל רגע מחדש ב"עשה טוב" - ולהיות "בינוני".
| |
|
| |
| ומאחר וכל אחד יכול להיות בינוני מובן שאפשר להשביע ולדרוש מכל אחד "ואל תהי רשע" - היינו בינוני.
| |
|
| |
| ומשמעות תחילת השבועה "תהי צדיק", שצריך להתייגע אפילו להיות צדיק!{{הערה|לבער הרע לגמרי, ולשמוח רק באלוקות}} - כך אולי יזכה שתתעבר בו נשמת איזה צדיק ויעבוד ה' בשמחה אמיתית.
| |
|
| |
| ==צילום דפוס התניא==
| |
| <gallery widths="150px" heights="220px">
| |
| קובץ:פרק יד חלק א.jpg|עמוד 1
| |
| קובץ:פרק יד חלק ב.jpeg|עמוד 2
| |
| קובץ:פרק יד חלק ג.jpg|עמוד 3
| |
| </gallery>
| |
|
| |
| {{סדרה|הקודם=[[תניא - פרק י"ג|פרק י"ג]]|רשימה=פרקי לקוטי אמרים|הבא=[[תניא - פרק ט"ו|פרק ט"ו]]}} | | {{סדרה|הקודם=[[תניא - פרק י"ג|פרק י"ג]]|רשימה=פרקי לקוטי אמרים|הבא=[[תניא - פרק ט"ו|פרק ט"ו]]}} |
|
| |
| {{הערות שוליים}}
| |
| [[קטגוריה:ליקוטי אמרים - תניא]] | | [[קטגוריה:ליקוטי אמרים - תניא]] |