2,372
עריכות
(תיקונים) |
(תיקון) |
||
שורה 13: | שורה 13: | ||
דהיינו, לגבי העולמות{{הערה|מאחר והם נפרדים מאלקות, והם '''יש''' מאין, ונופלת עליהם הלשון "בריאה".}} שייך להסביר שהם בטלים ואין להם מציאות משל עצמם, אבל הספירות אינן נפרדות חס ושלום מאלוקות (שהרי הן עצמן אלוקות). ואם כן, הסבר ביטול העולמות אינו שייך '''כלל''' לגבי הספירות{{הערה|ושבה למקומה הקושיא (מסוף [[שער היחוד והאמונה · פרק ד|פרק ד]]) – איך יתכן ריבוי באלקות (שהרי הספירות הן עשר)?}}? | דהיינו, לגבי העולמות{{הערה|מאחר והם נפרדים מאלקות, והם '''יש''' מאין, ונופלת עליהם הלשון "בריאה".}} שייך להסביר שהם בטלים ואין להם מציאות משל עצמם, אבל הספירות אינן נפרדות חס ושלום מאלוקות (שהרי הן עצמן אלוקות). ואם כן, הסבר ביטול העולמות אינו שייך '''כלל''' לגבי הספירות{{הערה|ושבה למקומה הקושיא (מסוף [[שער היחוד והאמונה · פרק ד|פרק ד]]) – איך יתכן ריבוי באלקות (שהרי הספירות הן עשר)?}}? | ||
בשלושת הפרקים הבאים עונה | בשלושת הפרקים הבאים עונה אדמו"ר הזקן, שמכיון שהספירות "מיוחדות" - אין זה ריבוי אלא אחדות '''פשוטה''': | ||
:'''פרק ח:''' אחדותו של הקב"ה פשוטה. | :'''פרק ח:''' אחדותו של הקב"ה פשוטה. | ||
:'''[[שער היחוד והאמונה · פרק ט|פרק ט]]:''' יחוד הספירות באלוקות. | :'''[[שער היחוד והאמונה · פרק ט|פרק ט]]:''' יחוד הספירות באלוקות. |