בשורת הגאולה יא: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
תיקון
מ (ש. א. העביר את הדף בשורת הגאולה יא לשם בשורת הגאולה · יא בלי להשאיר הפניה: כותרת שאינה כתובה נכון)
(תיקון)
שורה 1: שורה 1:
{{בשורת הגאולה}}מצינו בגדעון ש"בימיו<ref>תנחומא שופטים ד.</ref> היו ישראל בצרה והי' הקב"ה מבקש אדם שילמד עליהם זכות . . כיון שנמצא זכות בגדעון שלמד עליהם זכות, מיד נגלה אליו המלאך, שנאמר וירא אליו מלאך ה' ויאמר לו לך בכחך זה, '''בכח זכות שלמדת על בני'''", "אמר הקב"ה, יש בך כח ללמד סניגוריא על ישראל, '''בזכותך הם נגאלים'''"<ref>יל"ש שופטים רמז סב.</ref>.
{{בשורת הגאולה}}
מצינו בגדעון ש"בימיו<ref>תנחומא שופטים ד.</ref> היו ישראל בצרה והי' הקב"ה מבקש אדם שילמד עליהם זכות . . כיון שנמצא זכות בגדעון שלמד עליהם זכות, מיד נגלה אליו המלאך, שנאמר וירא אליו מלאך ה' ויאמר לו לך בכחך זה, '''בכח זכות שלמדת על בני'''", "אמר הקב"ה, יש בך כח ללמד סניגוריא על ישראל, '''בזכותך הם נגאלים'''"<ref>יל"ש שופטים רמז סב.</ref>.


. . . הלימוד זכות בנוגע לקירוב וזירוז הגאולה – שכיון שכבר "כלו כל הקיצין"<ref>סנהדרין צז, ב.</ref>, עוד בזמן הגמרא, ועאכו"כ לאחרי אריכות וקושי הגלות במשך יותר מאלף ותשע מאות שנה '''ועדיין לא בא''' . . . ובנוגע לתשובה ("אין הדבר תלוי אלא בתשובה") - כבר עשו תשובה, שהרי אין לך אדם מישראל שלא הרהר תשובה (לא רק פעם אחת, אלא) כמה פעמים במשך ימי חייו, שעי"ז נעשה "בשעתא חדא וברגעא חדא"<ref>זח"א קכט, סע"א.</ref> מרשע גמור צדיק גמור, כפס"ד הגמרא<ref>קידושין מט, ב. רמב"ם הל' אישות פ"ח ה"ה. טושו"ע אה"ע סל"ח סל"א.</ref> שהמקדש את האשה "על מנת שאני צדיק (גמור<ref>ע"פ גירסת האור זרוע סקי"ב.</ref>) אפילו רשע גמור מקודשת שמא הרהר תשובה" – הרי בודאי ובודאי שמשיח צדקנו צריך לבוא '''תיכף ומיד ממש''', אשר, כדאי הוא לימוד זכות זה לגאול את ישראל, ובפרט שנוסף על הלימוד זכות, ה"ז גם '''פס"ד של כו"כ רבנים ומורי הוראה בישראל''', וכיון שהתורה "לא בשמים היא"<ref>נצבים ל, יב. וראה ב"מ נט, ב.</ref>, הרי, פס"ד זה בב"ד של מטה מחייב כביכול ומזכה גם את ב"ד של מעלה, '''וכן יקום'''!
. . . הלימוד זכות בנוגע לקירוב וזירוז הגאולה – שכיון שכבר "כלו כל הקיצין"<ref>סנהדרין צז, ב.</ref>, עוד בזמן הגמרא, ועאכו"כ לאחרי אריכות וקושי הגלות במשך יותר מאלף ותשע מאות שנה '''ועדיין לא בא''' . . . ובנוגע לתשובה ("אין הדבר תלוי אלא בתשובה") - כבר עשו תשובה, שהרי אין לך אדם מישראל שלא הרהר תשובה (לא רק פעם אחת, אלא) כמה פעמים במשך ימי חייו, שעי"ז נעשה "בשעתא חדא וברגעא חדא"<ref>זח"א קכט, סע"א.</ref> מרשע גמור צדיק גמור, כפס"ד הגמרא<ref>קידושין מט, ב. רמב"ם הל' אישות פ"ח ה"ה. טושו"ע אה"ע סל"ח סל"א.</ref> שהמקדש את האשה "על מנת שאני צדיק (גמור<ref>ע"פ גירסת האור זרוע סקי"ב.</ref>) אפילו רשע גמור מקודשת שמא הרהר תשובה" – הרי בודאי ובודאי שמשיח צדקנו צריך לבוא '''תיכף ומיד ממש''', אשר, כדאי הוא לימוד זכות זה לגאול את ישראל, ובפרט שנוסף על הלימוד זכות, ה"ז גם '''פס"ד של כו"כ רבנים ומורי הוראה בישראל''', וכיון שהתורה "לא בשמים היא"<ref>נצבים ל, יב. וראה ב"מ נט, ב.</ref>, הרי, פס"ד זה בב"ד של מטה מחייב כביכול ומזכה גם את ב"ד של מעלה, '''וכן יקום'''!
שורה 10: שורה 11:


(משיחת ש"פ ויחי (ועשרה בטבת יהפך לשמחה) תנש"א)
(משיחת ש"פ ויחי (ועשרה בטבת יהפך לשמחה) תנש"א)
{{הערות שוליים}}
[[קטגוריה:בשורת הגאולה]]
[[קטגוריה:בשורת הגאולה]]

תפריט ניווט