לקוטי אמרים · פרק מד: הבדלים בין גרסאות בדף

תיקונים
מ (ש. א. העביר את הדף ליקוטי אמרים - פרק מ"ד לשם לקוטי אמרים · פרק מד בלי להשאיר הפניה: כותרת שאינה כתובה נכון)
(תיקונים)
 
שורה 6: שורה 6:
  |תוכן={{עץ תניא/ליקוטי אמרים מא-נ}}}}
  |תוכן={{עץ תניא/ליקוטי אמרים מא-נ}}}}
{{תניא}}
{{תניא}}
'''פרק מ"ד - אהבת "נפשי אויתיך" ואהבת "כברא דאשתדל"'''
'''פרק מד – אהבת "נפשי אויתיך" ואהבת "כברא דאשתדל"'''


==מבוא לפרק==
==מבוא לפרק==
לאחר שהוסברו ביסודיות{{הערה|בשלושת הפרקים הקודמים, [[תניא - פרק מ"א|מ"א]]-[[תניא - פרק מ"ג|מ"ג]].}} הדרגות '''הכלליות''' בעבודת ה'{{הערה|עניינן, ההבדלים ביניהן, למי הן שייכות ומתי.}}, מתחיל [[אדמו"ר הזקן]] לבאר{{הערה|מכאן ועד [[תניא - פרק נ'|פרק נ'.]]}} אופני התבוננות '''פרטיים''' המביאים (בעיקר) לאהבת ה'. בכללות{{הערה|להוציא את האהבה המוסברת בפרק נ', שהיא עניין בפני עצמו.}} מובאים סוגי האהבה מהכבד לקל{{הערה|מסוגי אהבה שקשה יותר להגיע אליהן ועד לאהבת "כמים הפנים" המבוארת בשלושת הפרקים [[תניא - פרק מ"ז|מ"ז]]-[[תניא - פרק מ"ט|מ"ט]].}}.
לאחר שהוסברו ביסודיות{{הערה|בשלושת הפרקים הקודמים, [[לקוטי אמרים · פרק מא|מא]]־[[לקוטי אמרים · פרק מג|מג]].}} הדרגות '''הכלליות''' בעבודת ה'{{הערה|עניינן, ההבדלים ביניהן, למי הן שייכות ומתי.}}, מתחיל אדמו"ר הזקן לבאר{{הערה|מכאן ועד [[לקוטי אמרים · פרק נ|פרק נ]].}} אופני התבוננות '''פרטיים''' המביאים (בעיקר) לאהבת ה'. בכללות{{הערה|להוציא את האהבה המוסברת בפרק נ', שהיא עניין בפני עצמו.}} מובאים סוגי האהבה מהכבד לקל{{הערה|מסוגי אהבה שקשה יותר להגיע אליהן ועד לאהבת "כמים הפנים" המבוארת בשלושת הפרקים [[לקוטי אמרים · פרק מז|מז]]־[[לקוטי אמרים · פרק מט|מט]].}}.


==גוף הפרק==
==גוף הפרק==
{{פרק תניא|פרק=מד|טקסט הפרק={{ספר התניא/ליקוטי אמרים - פרק מ"ד}}}}
{{ספר התניא/ליקוטי אמרים - פרק מ"ד}}


==סיכום הפרק==
==סיכום הפרק==
בתחילת הפרק מבוארים שני סוגי אהבה, שכל אחד מהם כולל את מעלות שתי הדרגות שהתבארו בפרקים הקודמים{{הערה|בפרקים [[תניא - פרק מ"א|מ"א]]-[[תניא - פרק מ"ג|מ"ג]]. אהבה רבה ואהבת עולם, שמצד אחד הן טבע הנפש ומצד שני התגלותן היא על ידי התבוננות.}}:
בתחילת הפרק מבוארים שני סוגי אהבה, שכל אחד מהם כולל את מעלות שתי הדרגות שהתבארו בפרקים הקודמים{{הערה|בפרקים [[לקוטי אמרים · פרק מא|מא]]־[[לקוטי אמרים · פרק מג|מג]]. אהבה רבה ואהבת עולם, שמצד אחד הן טבע הנפש ומצד שני התגלותן היא על ידי התבוננות.}}:


:*אהבת '''נפשי אויתיך''': כאדם האוהב את חייו. יתבונן, שהקב"ה הוא חייו האמיתיים.
:*אהבת '''נפשי אויתיך''': כאדם האוהב את חייו. יתבונן, שהקב"ה הוא חייו האמיתיים.
שורה 21: שורה 21:


לאחר הסברת האהבות עצמן, מוסברים בהמשך הפרק שני עניינים הנוגעים לאופן בו צריך להתייחס אליהן:
לאחר הסברת האהבות עצמן, מוסברים בהמשך הפרק שני עניינים הנוגעים לאופן בו צריך להתייחס אליהן:
:#יש לדעת שאהבות אלו אמיתיות אצל כל יהודי גם כשרק מבינן בשכלו - ולא מרגישן בליבו{{הערה|ולכן, תורה ומצוות החדורות בחיבה ובחיות שנובעת מאהבות אלו נכללות באלוקות (ביצירה, בריאה ואפילו באצילות).}}.
:#יש לדעת שאהבות אלו אמיתיות אצל כל יהודי גם כשרק מבינן בשכלו ולא מרגישן בליבו{{הערה|ולכן, תורה ומצוות החדורות בחיבה ובחיות שנובעת מאהבות אלו נכללות באלוקות (ביצירה, בריאה ואפילו באצילות).}}.
:#למרות יתרונן על אהבת עולם - גם בה{{הערה|שהיא כרשפי אש.}} יש יתרון עליהן{{הערה|כשאינן כרשפי אש. אבל כשהן כרשפי אש (כגון, כשמתבונן '''בהפלאת''' אבינו) הן נעלות יותר, וכמבואר בפרק נ'.}}, ולכן אין להסתפק בהן אלא צריך להתאמץ להשיג גם אותה).
:#למרות יתרונן על אהבת עולם גם בה{{הערה|שהיא כרשפי אש.}} יש יתרון עליהן{{הערה|כשאינן כרשפי אש. אבל כשהן כרשפי אש (כגון, כשמתבונן '''בהפלאת''' אבינו) הן נעלות יותר, וכמבואר בפרק נ'.}}, ולכן אין להסתפק בהן אלא צריך להתאמץ להשיג גם אותה).


==צילום הפרק==
==צילום הפרק==


==מושגים יסודיים בפרק==
{{סדרה|הקודם=[[לקוטי אמרים · פרק מג|פרק מג]]|רשימה=פרקי לקוטי אמרים|הבא=[[לקוטי אמרים · פרק מה|פרק מה]]}}
 
[[קטגוריה:תניא · לקוטי אמרים]]


{{הערות שוליים}}
{{הערות שוליים}}
{{סדרה|הקודם=[[תניא - פרק מ"ג|פרק מ"ג]]|רשימה=פרקי לקוטי אמרים|הבא=[[תניא - פרק מ"ה|פרק מ"ה]]}}
[[קטגוריה:ליקוטי אמרים - תניא]]