בשורת הגאולה פתח דבר
בשורת הגאולה |
---|
פתח דבר • א • ב • ג • ד • ה • ו • ז • ח • ט • י • יא • יב • יג • יד • טו • טז • יז • יח • יט • כ • כא • כב • כג • כד • כה • כו • כז • כח • כט • ל • לא • לב • לג • לד • לה • לו • לז • לח • לט • מ • מא • מב • מג • מד • מה • מו • מז • מח • מט • נ • נא • נב • נג • נד • נה • נו • נז • נח • נט • ס • סא • סב • סג • סד • סה • סו • סז • סח • סט • ע • עא |
על פי בקשת רבים, ובהסכמת כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א, הננו מוציאים לאור בזה קונטרס "בשורת הגאולה" – ליקוט קטעים משיחות כ"ק אדמו"ר מה"מ שליט"א (שלהי שנת תש"נ – תשנ"ב) אודות הבשורה וההכרזה "הגיע זמן גאולתכם" (ילקוט שמעוני ישעי' רמז תצט) ו"הנה זה (מלך המשיח) בא".
מטרת הקונטרס היא להביא לפני הקורא דברי כ"ק אדמו"ר מה"מ שליט"א, עם כל הלשונות והביטויים הנפלאים שבדבריו הק', אודות תקופתנו המיוחדת שבה אנו חיים, אשר עומדים אנחנו על סף הגאולה ממש, וגם ההוראות למעשה הנדרשות מאתנו כדי להביא ולזרז את הגאולה בפועל ממש ותיכף ומיד ממש.
וכדאי להעתיק דברי כ"ק אדמו"ר מה"מ שליט"א בהתוועדות דש"פ בלק תנש"א[1], וזלה"ק:
". . לכל לראש המחשבה וההתבוננות לידע ולהכיר שעומדים כבר בהכניסה לימות המשיח, "הנה זה בא" . . ובנוגע לפועל – למרות ה"שטורעם" שבדבר בתקופה האחרונה בשנה זו תהא שנת נפלאות אראנו, לאחרי ראיית הנפלאות המעידות שזוהי ה"שנה שמלך המשיח נגלה בו", רואים שישנו קושי ("עס קומט אן שווער") להחדיר ההכרה וההרגשה שעומדים על סף ימות המשיח ממש עד שיתחילו "לחיות" בעניני משיח וגאולה . . והעצה לזה – ע"י לימוד התורה בעניני משיח וגאולה . .".
בקונטרס זה נלקטו רק הקטעים מהשיחות המוגהות (שנדפסו בספרי השיחות תש"נ־תשנ"ב) מאז הכרזת כ"ק אדמו"ר מה"מ שליט"א בפעם הראשונה (בש"פ ראה תש"נ) "הגיע זמן גאולתכם".
ונסדרו לפי זמני אמירתם – על סדר השנה. בשולי הגליון העתקנו גם ההערות והמראי־מקומות (ההערות שתוכנן שייך ל"בשורת הגאולה" באו באותיות יותר גדולות).
ויש להרגיש שוב ושוב שיותר ממה שכתוב בקונטרס זה. יש בהשיחות. כי נוסף לכך שלא הועתק אלא מהשיחות המוגהות כנ"ל, הנה עוד זאת, שבקונטרס זה לא הובאו כל "עניני גאולה ומשיח" שבשיחות כ"ק אדמו"ר מה"מ שליט"א (המוגהות) מתקופה זו – שרבו במאד מאד, ואפשר להמליץ על השיחות דתקופה זו (ע"ד לשון הרמב"ם הל' מלכים פי"א) "וכולן מלאים בדבר זה" – אלא אך ורק הלשונות והביטויים אודות תקופתנו זו, וכן מההוראות למעשה נלקטו רק אותן השייכות במיוחד לתקופתנו זו (וגם לא נעתקו ההוראות הקשורות עם זמן מסויים בשנה, כמו: לימוד פרקי אבות בזמן הקיץ, וכיו"ב).
וכדאי להעיר, שבהרבה קטעים יש תיבות וענינים שבאים בהמשך להמבואר לעיל בהשיחה באריכות, שכדי להבינם כראוי צריכים לעיין בגוף השיחה.
* * *
ונסיים בדברי כ"ק אדמו"ר מה"מ שליט"א בהתוועדות דש"פ ח"ש תנש"א (כפי שנרשם בשעתו ע"י א' מהשומעים, בהנחה בלתי מוגה וראה לקמן אות ה' (ע' 10) ואות ע' (ע' 200)):
". . בתקופתנו זו – כאשר ישנו ענין של מבול ובלבול בלתי רצוי בעולם, כנראה במוחש "דמלכיות מתגרות זו בזו", און זיי אַליין ווייסן ניט וואָס זיי ווילן . . ומחפשים עצות ויועצים כו' איך להתנהג במצב הנוכחי,
אמנם המצב אצל בנ"י הוא, שאין מה להתרעש ולהתבלבל מה"מבול" בעולם – אדרבה ואדרבה: "מבול" זה מהווה ענין רצוי וטוב ביותר לבנ"י, שכן, "כל מה שעשיתי לא עשיתי אלא בשבילכם, מפני מה אתם מתיראים אל תיראו הגיע זמן גאולתכם", ו"מלך המשיח עומד (מכבר) על גג בית המקדש והוא משמיע להם לישראל ואומר ענוים הגיע זמן גאולתכם", וכידוע דגגין לא נתקדשו, וה"ז בדוגמת חו"ל שלא נתקדש (עכ"פ – לא כמו א"י),
ולזה באה ההכרזה (כפי שהכריזו גם בהתוועדויות שלפניו) – "הגיע זמן גאולתכם" תיכף ומיד ממש, ממש ממש ממש . . ."
ואנו תפלה, שהקב"ה ירחם על עמו ישראל וישלח רפואה שלימה וקרובה לכ"ק אדמו"ר מה"מ שליט"א, בכל רמ"ח אבריו ושס"ה גידיו הקדושים, ויתן לו אריכות ימים ושנים טובות ונעימות וחיים נצחיים, ויראה הרבה נחת משלוחיו, תלמידיו, חסידיו ומכלל ישראל, וינהיג את כולנו מתוך בריאות, הרחבה ונחת.
וכשם שבישר לנו בשורת הגאולה, אשר "הגיע זמן גאולתכם", כן יבשר לנו במהרה בימינו ממש, אשר באה הגאולה בפועל ממש, ויוליכנו קוממיות לארצנו, ונלמד תורה מפיו של משיח צדקנו שילמד תורה את כל העם כולו, ומלך ביופיו תחזינה עינינו בהתגלות מלכותו לעין כל, תיכף ומיד ממש, והיתה לה' המלוכה, אמן כן יהי רצון.
ועד להפצת שיחות
ר"ח מנ"א, ה'תשנ"ג (הי' תהא שנת נפלאות גדולות)
ברוקלין, נ. י.
הערות שוליים
- ↑ נעתק בפנים הספר אות ל'.