2,372
עריכות
מ (ש. א. העביר את הדף בשורת הגאולה לז לשם בשורת הגאולה · לז בלי להשאיר הפניה: כותרת שאינה כתובה נכון) |
(תיקון) |
||
שורה 1: | שורה 1: | ||
{{בשורת הגאולה}}ע"פ המדובר כמה פעמים ובפרט לאחרונה – וועגן דער הכרזה והודעה פון כ"ק מו"ח אדמו"ר נשיא דורנו<ref name=":0">"קול קורא" ב"הקריאה והקדושה" (סיון־תמוז תש"א. אלול תש"ב) – נדפסו באגרות־קודש אדמו"ר מהוריי"צ ח"ה ע' שסא ואילך. שעז ואילך. תח ואילך. ח"ו ע' תל ואילך.</ref>: "לאלתר לתשובה (ובמילא איז) לאלתר לגאולה", אז מ'האט שוין אַלץ פאַרענדיקט, אויך דער "צופוצן די קנעפ"<ref name=":1">ראה שיחת שמח"ת תרפ"ט.</ref>, און עס דאַרף נאָר זיין "עמדו<ref name=":2">אגרות־קודש שלו ח"ד ע' רעט. וש"נ.</ref> הכן כולכם"<ref name=":3">ראה "היום יום" ט"ו טבת. ובכ"מ.</ref> – און דאָס האָט מען שוין אויך פאַרענדיקט אויף צו מקבל זיין פני משיח צדקנו תיכף ומיד ממש – איז פאַרשטאנדיק, אז מ'האַלט שוין איצטער באַ דעם זמן פון קיום היעוד "ואשיבה<ref name=":4">ישעי' א, כו.</ref> שופטיך כו' ויועציך"<ref name=":5">ראה פיה"מ להרמב"ם סנהדרין פ"א מ"ג, דמשמע שם ש"ואשיבה שופטיך גו" יהי' עוד "לפני בוא המשיח" וכהסיום בכתוב זה "'''אחרי כן''' יקרא לך עיר הצדק גו". וראה לקו"ש ח"ט ע' 105 הערה 74.</ref>, און נאכמער: כבתחילה: מ'האט שוין די התחלה דערפון, כדלקמן. | {{בשורת הגאולה}} | ||
ע"פ המדובר כמה פעמים ובפרט לאחרונה – וועגן דער הכרזה והודעה פון כ"ק מו"ח אדמו"ר נשיא דורנו<ref name=":0">"קול קורא" ב"הקריאה והקדושה" (סיון־תמוז תש"א. אלול תש"ב) – נדפסו באגרות־קודש אדמו"ר מהוריי"צ ח"ה ע' שסא ואילך. שעז ואילך. תח ואילך. ח"ו ע' תל ואילך.</ref>: "לאלתר לתשובה (ובמילא איז) לאלתר לגאולה", אז מ'האט שוין אַלץ פאַרענדיקט, אויך דער "צופוצן די קנעפ"<ref name=":1">ראה שיחת שמח"ת תרפ"ט.</ref>, און עס דאַרף נאָר זיין "עמדו<ref name=":2">אגרות־קודש שלו ח"ד ע' רעט. וש"נ.</ref> הכן כולכם"<ref name=":3">ראה "היום יום" ט"ו טבת. ובכ"מ.</ref> – און דאָס האָט מען שוין אויך פאַרענדיקט אויף צו מקבל זיין פני משיח צדקנו תיכף ומיד ממש – איז פאַרשטאנדיק, אז מ'האַלט שוין איצטער באַ דעם זמן פון קיום היעוד "ואשיבה<ref name=":4">ישעי' א, כו.</ref> שופטיך כו' ויועציך"<ref name=":5">ראה פיה"מ להרמב"ם סנהדרין פ"א מ"ג, דמשמע שם ש"ואשיבה שופטיך גו" יהי' עוד "לפני בוא המשיח" וכהסיום בכתוב זה "'''אחרי כן''' יקרא לך עיר הצדק גו". וראה לקו"ש ח"ט ע' 105 הערה 74.</ref>, און נאכמער: כבתחילה: מ'האט שוין די התחלה דערפון, כדלקמן. | |||
. . . בכל הדורות – אויך לפני תחה"מ של משה – איז נוגע די הלכה צו וויסן אַז "הא־ל מנבא את בני האדם"<ref name=":6">רמב"ם הל' יסודי התורה רפ"ז.</ref> (גילוי אלקות בגדרי הנבראים), ביז די שלימות בזה ווי ס'איז געווען באַ משה<ref name=":7">לקו"ש חכ"ג ע' 71. ע"ש.</ref>. און נאכמער – בכל דור איז שייך אז "נביא אקים להם גו' '''כמוך'''"<ref name=":8">פרשתנו יח, יח.</ref>, ווי דער רמב"ם איז מבאר<ref name=":9">שם פ"ח ה"ב.</ref> אז "כל נביא שיעמד אחר משה רבינו אין אנו מאמינים בו מפני האות לבדו כו' אלא מפני המצוה שצוה '''משה בתורה''' כו'", ד.ה. אַז יעדער נביא איז אַ המשך פון נבואת משה ותורתו (נאָר אין דעם '''גילוי''' הנבואה זיינען פאַראַן חילוקי דרגות, ווי דער רמב"ם אין מבאר<ref name=":10">פ"ז ה"ו.</ref>). ובדורנו נשיא דורנו כ"ק מו"ח אדמו"ר. | . . . בכל הדורות – אויך לפני תחה"מ של משה – איז נוגע די הלכה צו וויסן אַז "הא־ל מנבא את בני האדם"<ref name=":6">רמב"ם הל' יסודי התורה רפ"ז.</ref> (גילוי אלקות בגדרי הנבראים), ביז די שלימות בזה ווי ס'איז געווען באַ משה<ref name=":7">לקו"ש חכ"ג ע' 71. ע"ש.</ref>. און נאכמער – בכל דור איז שייך אז "נביא אקים להם גו' '''כמוך'''"<ref name=":8">פרשתנו יח, יח.</ref>, ווי דער רמב"ם איז מבאר<ref name=":9">שם פ"ח ה"ב.</ref> אז "כל נביא שיעמד אחר משה רבינו אין אנו מאמינים בו מפני האות לבדו כו' אלא מפני המצוה שצוה '''משה בתורה''' כו'", ד.ה. אַז יעדער נביא איז אַ המשך פון נבואת משה ותורתו (נאָר אין דעם '''גילוי''' הנבואה זיינען פאַראַן חילוקי דרגות, ווי דער רמב"ם אין מבאר<ref name=":10">פ"ז ה"ו.</ref>). ובדורנו נשיא דורנו כ"ק מו"ח אדמו"ר. | ||
שורה 29: | שורה 30: | ||
(משיחות ש"פ שופטים, ז' אלול תנש"א) | (משיחות ש"פ שופטים, ז' אלול תנש"א) | ||
==== תרגום ==== | ==== תרגום ללשון הקודש ==== | ||
ע"פ המדובר כמה פעמים ובפרט לאחרונה – בנוגע להכרזת והודעת כ"ק מו"ח אדמו"ר נשיא דורנו<ref name=":0" />: "לאלתר לתשובה (ובמילא) לאלתר לגאולה", שכבר סיימו הכל, גם את "צחצוח הכפתורים"<ref name=":1" />, וצריך רק להיות "עמדו<ref name=":2" /> הכן כולכם"<ref name=":3" /> – וגם את זה כבר סיימו – לקבל פני משיח צדקנו תיכף ומיד ממש – מובן, שאוחזים כבר עתה בזמן של קיום היעוד "ואשיבה<ref name=":4" /> שופטיך גו' ויועציך"<ref name=":5" />, ויתירה מזו: כבתחילה: כבר ישנה ההתחלה בזה, כדלקמן. | ע"פ המדובר כמה פעמים ובפרט לאחרונה – בנוגע להכרזת והודעת כ"ק מו"ח אדמו"ר נשיא דורנו<ref name=":0" />: "לאלתר לתשובה (ובמילא) לאלתר לגאולה", שכבר סיימו הכל, גם את "צחצוח הכפתורים"<ref name=":1" />, וצריך רק להיות "עמדו<ref name=":2" /> הכן כולכם"<ref name=":3" /> – וגם את זה כבר סיימו – לקבל פני משיח צדקנו תיכף ומיד ממש – מובן, שאוחזים כבר עתה בזמן של קיום היעוד "ואשיבה<ref name=":4" /> שופטיך גו' ויועציך"<ref name=":5" />, ויתירה מזו: כבתחילה: כבר ישנה ההתחלה בזה, כדלקמן. | ||
שורה 57: | שורה 58: | ||
– ועפ"ז ישנו גם מענה על השאלה ששואלים על כך שמדברים לאחרונה שהגאולה באה תיכף ומיד ממש – לכאורה: כיצד זה יכול לעבור ולהצליח בצורה חלקה כל כך; כיצד יגיבו בני הבית על זה, ומה יאמר העולם על כך?! והמענה הוא, שאילו עניני הגאולה היו חידוש, אולי הי' מקום לשאלה; אבל היות והגאולה אינה חידוש דבר, אלא כל עניני הגאולה התחילו כבר ("כבתחלה") וכבר נמשכו ונתקבלו בעולם הזה הגשמי התחתון שאין תחתון למטה ממנו (בבחי' "ויועציך כבתחלה") – לא יהי' פלא כאשר הגאולה באה תיכף ומיד ממש! | – ועפ"ז ישנו גם מענה על השאלה ששואלים על כך שמדברים לאחרונה שהגאולה באה תיכף ומיד ממש – לכאורה: כיצד זה יכול לעבור ולהצליח בצורה חלקה כל כך; כיצד יגיבו בני הבית על זה, ומה יאמר העולם על כך?! והמענה הוא, שאילו עניני הגאולה היו חידוש, אולי הי' מקום לשאלה; אבל היות והגאולה אינה חידוש דבר, אלא כל עניני הגאולה התחילו כבר ("כבתחלה") וכבר נמשכו ונתקבלו בעולם הזה הגשמי התחתון שאין תחתון למטה ממנו (בבחי' "ויועציך כבתחלה") – לא יהי' פלא כאשר הגאולה באה תיכף ומיד ממש! | ||
{{הערות שוליים}} | |||
[[קטגוריה:בשורת הגאולה]] | [[קטגוריה:בשורת הגאולה]] |