בשורת הגאולה יא: הבדלים בין גרסאות בדף
(יצירת דף חדש) |
מ (ש. א. העביר את הדף בשורת הגאולה · יא לשם בשורת הגאולה יא בלי להשאיר הפניה: כותרת שאינה כתובה נכון) |
||
(3 גרסאות ביניים של אותו משתמש אינן מוצגות) | |||
שורה 1: | שורה 1: | ||
{{בשורת הגאולה}} | {{בשורת הגאולה}} | ||
מצינו בגדעון ש"בימיו<ref>תנחומא שופטים ד.</ref> היו ישראל בצרה והי' הקב"ה מבקש אדם שילמד עליהם זכות . . כיון שנמצא זכות בגדעון שלמד עליהם זכות, מיד נגלה אליו המלאך, שנאמר וירא אליו מלאך ה' ויאמר לו לך בכחך זה, '''בכח זכות שלמדת על בני'''", "אמר הקב"ה, יש בך כח ללמד סניגוריא על ישראל, '''בזכותך הם נגאלים'''"<ref>יל"ש שופטים רמז סב.</ref>. | |||
. . . הלימוד זכות בנוגע לקירוב וזירוז הגאולה – שכיון שכבר "כלו כל הקיצין"<ref>סנהדרין צז, ב.</ref>, עוד בזמן הגמרא, ועאכו"כ לאחרי אריכות וקושי הגלות במשך יותר מאלף ותשע מאות שנה '''ועדיין לא בא''' . . . ובנוגע לתשובה ("אין הדבר תלוי אלא בתשובה") - כבר עשו תשובה, שהרי אין לך אדם מישראל שלא הרהר תשובה (לא רק פעם אחת, אלא) כמה פעמים במשך ימי חייו, שעי"ז נעשה "בשעתא חדא וברגעא חדא"<ref>זח"א קכט, סע"א.</ref> מרשע גמור צדיק גמור, כפס"ד הגמרא<ref>קידושין מט, ב. רמב"ם הל' אישות פ"ח ה"ה. טושו"ע אה"ע סל"ח סל"א.</ref> שהמקדש את האשה "על מנת שאני צדיק (גמור<ref>ע"פ גירסת האור זרוע סקי"ב.</ref>) אפילו רשע גמור מקודשת שמא הרהר תשובה" – הרי בודאי ובודאי שמשיח צדקנו צריך לבוא '''תיכף ומיד ממש''', אשר, כדאי הוא לימוד זכות זה לגאול את ישראל, ובפרט שנוסף על הלימוד זכות, ה"ז גם '''פס"ד של כו"כ רבנים ומורי הוראה בישראל''', וכיון שהתורה "לא בשמים היא"<ref>נצבים ל, יב. וראה ב"מ נט, ב.</ref>, הרי, פס"ד זה בב"ד של מטה מחייב כביכול ומזכה גם את ב"ד של מעלה, '''וכן יקום'''! | |||
<nowiki>*</nowiki> * * | |||
בימינו אלה, שמאז כלה חמתו בביהמ"ק, ולאחרי "מעשינו ועבודתינו כל זמן משך הגלות"<ref>תניא רפל"ז.</ref>, ולאחרי כל הגזירות והשמדות ר"ל ור"ל שסבלו בנ"י באריכות וקושי הגלות האחרון, ובפרט גזירת השואה בדור האחרון, בודאי נעשה הצירוף והזיכוך בשלימות, "די והותר" – נעשה הענין ד"'''סמך''' מלך בבל"<ref>יחזקאל כד, ב.</ref> אך ורק באופן של '''טוב הנראה והנגלה לעיני בשר''', ובלשון חז"ל<ref>יל"ש ישעי' רמז תצט.</ref> שהקב"ה אומר לישראל "בני אל תתייראו, כל מה שעשיתי<ref>כולל גם הפעולה דמלך בבל שאינו אלא כגרזן ביד החוצב בו.</ref> לא עשיתי אלא בשבילכם . . הגיע זמן גאולתכם"! | |||
ובדורנו זה (ובפרט בשנה זו, "'''ה'''י' '''ת'''הא '''ש'''נת '''נ'''פלאות '''א'''ראנו") צריכה להיות עיקר ההדגשה . . בהענין ד"'''סומך נופלים'''", לחזק ולעודד את רוחם של בנ"י . . כולל ובמיוחד – החיזוק והעידוד ע"י האמונה בביאת המשיח ובטחון גמור ש"הנה זה (משיח צדקנו) בא"<ref>שה"ש ב, ח. וראה שהש"ר עה"פ (פ"ב, ח (ב)).</ref>, וההוספה בהכנה לביאתו ע"י התשובה וקיום התומ"צ, ובלשון ההכרזה דכ"ק מו"ח אדמו"ר נשיא דורנו: "לאלתר לתשובה לאלתר לגאולה"<ref>אג"ק שלו ח"ה ס"ע שסא ואילך. שעז ואילך. תח ואילך. ועוד.</ref>, "שובה ישראל עד ה' אלקיך, והכן עצמך ובני ביתך לקבל פני משיח צדקנו הבא בקרוב ממש"<ref>"היום יום" – ט"ו טבת.</ref>. | |||
(משיחת ש"פ ויחי (ועשרה בטבת יהפך לשמחה) תנש"א) | |||
{{הערות שוליים}} | |||
[[קטגוריה:בשורת הגאולה]] | [[קטגוריה:בשורת הגאולה]] |
גרסה אחרונה מ־15:10, 12 באוגוסט 2024
בשורת הגאולה |
---|
פתח דבר • א • ב • ג • ד • ה • ו • ז • ח • ט • י • יא • יב • יג • יד • טו • טז • יז • יח • יט • כ • כא • כב • כג • כד • כה • כו • כז • כח • כט • ל • לא • לב • לג • לד • לה • לו • לז • לח • לט • מ • מא • מב • מג • מד • מה • מו • מז • מח • מט • נ • נא • נב • נג • נד • נה • נו • נז • נח • נט • ס • סא • סב • סג • סד • סה • סו • סז • סח • סט • ע • עא |
מצינו בגדעון ש"בימיו[1] היו ישראל בצרה והי' הקב"ה מבקש אדם שילמד עליהם זכות . . כיון שנמצא זכות בגדעון שלמד עליהם זכות, מיד נגלה אליו המלאך, שנאמר וירא אליו מלאך ה' ויאמר לו לך בכחך זה, בכח זכות שלמדת על בני", "אמר הקב"ה, יש בך כח ללמד סניגוריא על ישראל, בזכותך הם נגאלים"[2].
. . . הלימוד זכות בנוגע לקירוב וזירוז הגאולה – שכיון שכבר "כלו כל הקיצין"[3], עוד בזמן הגמרא, ועאכו"כ לאחרי אריכות וקושי הגלות במשך יותר מאלף ותשע מאות שנה ועדיין לא בא . . . ובנוגע לתשובה ("אין הדבר תלוי אלא בתשובה") - כבר עשו תשובה, שהרי אין לך אדם מישראל שלא הרהר תשובה (לא רק פעם אחת, אלא) כמה פעמים במשך ימי חייו, שעי"ז נעשה "בשעתא חדא וברגעא חדא"[4] מרשע גמור צדיק גמור, כפס"ד הגמרא[5] שהמקדש את האשה "על מנת שאני צדיק (גמור[6]) אפילו רשע גמור מקודשת שמא הרהר תשובה" – הרי בודאי ובודאי שמשיח צדקנו צריך לבוא תיכף ומיד ממש, אשר, כדאי הוא לימוד זכות זה לגאול את ישראל, ובפרט שנוסף על הלימוד זכות, ה"ז גם פס"ד של כו"כ רבנים ומורי הוראה בישראל, וכיון שהתורה "לא בשמים היא"[7], הרי, פס"ד זה בב"ד של מטה מחייב כביכול ומזכה גם את ב"ד של מעלה, וכן יקום!
* * *
בימינו אלה, שמאז כלה חמתו בביהמ"ק, ולאחרי "מעשינו ועבודתינו כל זמן משך הגלות"[8], ולאחרי כל הגזירות והשמדות ר"ל ור"ל שסבלו בנ"י באריכות וקושי הגלות האחרון, ובפרט גזירת השואה בדור האחרון, בודאי נעשה הצירוף והזיכוך בשלימות, "די והותר" – נעשה הענין ד"סמך מלך בבל"[9] אך ורק באופן של טוב הנראה והנגלה לעיני בשר, ובלשון חז"ל[10] שהקב"ה אומר לישראל "בני אל תתייראו, כל מה שעשיתי[11] לא עשיתי אלא בשבילכם . . הגיע זמן גאולתכם"!
ובדורנו זה (ובפרט בשנה זו, "הי' תהא שנת נפלאות אראנו") צריכה להיות עיקר ההדגשה . . בהענין ד"סומך נופלים", לחזק ולעודד את רוחם של בנ"י . . כולל ובמיוחד – החיזוק והעידוד ע"י האמונה בביאת המשיח ובטחון גמור ש"הנה זה (משיח צדקנו) בא"[12], וההוספה בהכנה לביאתו ע"י התשובה וקיום התומ"צ, ובלשון ההכרזה דכ"ק מו"ח אדמו"ר נשיא דורנו: "לאלתר לתשובה לאלתר לגאולה"[13], "שובה ישראל עד ה' אלקיך, והכן עצמך ובני ביתך לקבל פני משיח צדקנו הבא בקרוב ממש"[14].
(משיחת ש"פ ויחי (ועשרה בטבת יהפך לשמחה) תנש"א)
הערות שוליים
- ↑ תנחומא שופטים ד.
- ↑ יל"ש שופטים רמז סב.
- ↑ סנהדרין צז, ב.
- ↑ זח"א קכט, סע"א.
- ↑ קידושין מט, ב. רמב"ם הל' אישות פ"ח ה"ה. טושו"ע אה"ע סל"ח סל"א.
- ↑ ע"פ גירסת האור זרוע סקי"ב.
- ↑ נצבים ל, יב. וראה ב"מ נט, ב.
- ↑ תניא רפל"ז.
- ↑ יחזקאל כד, ב.
- ↑ יל"ש ישעי' רמז תצט.
- ↑ כולל גם הפעולה דמלך בבל שאינו אלא כגרזן ביד החוצב בו.
- ↑ שה"ש ב, ח. וראה שהש"ר עה"פ (פ"ב, ח (ב)).
- ↑ אג"ק שלו ח"ה ס"ע שסא ואילך. שעז ואילך. תח ואילך. ועוד.
- ↑ "היום יום" – ט"ו טבת.