בשורת הגאולה יז: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דטקסט, מאגר ספרים חב"דים חופשי בגרסת טקסט.
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
(יצירת דף חדש)
 
מ (ש. א. העביר את הדף בשורת הגאולה · יז לשם בשורת הגאולה יז בלי להשאיר הפניה: כותרת שאינה כתובה נכון)
 
(3 גרסאות ביניים של אותו משתמש אינן מוצגות)
שורה 1: שורה 1:
{{בשורת הגאולה}}
{{בשורת הגאולה}}
קומענדיק פון די ימי הפורים – טעג פון נסים, וואָס דער אויבערשטער האָט באוויזן "בימים ההם בזמן הזה", און דערנעענטערנדיק זיך צו חג הפסח – ווען מיר פּראַווען דעם יום־טוב פון "זמן חרותנו" און מיר דאַנקען דעם אויבערשטן פאַר די ניסים ונפלאות וועלכע ער האָט באוויזן ביי יציאת מצרים –
איז איצט די פּאסיקע צייט צו ציען די פולע אויפמערקזאמקייט אויף די נסים ונפלאות וועלכע האבן פּאַסירט נאָענט צו דעם הינטיקן פורים.
דאָס זיינען געווען '''נסים גלויים''' אפענע נסים, ניט נאָר פֿאַר אידן, נאָר אויך פֿאַר אַלע פעלקער, ביז אַז "ראו כל אפסי ארץ", אַלע האָבן געזען די גרויסע נסים וואָס זיינען פארגעקומען אין דעם זמן.
. . . לויט די נאַטירלעכע אומשטענדן אין דער וועלט, האָט עס געהאַלטן דערביי, אַז עס זאל זיין ניט נאָר אַ מלחמה ערקלערונג א.ז.וו. נאָר אַז די מלחמה זאָל אַריינציען מערערע פעלקער און זיך צעפּלאַקערן אין אַ וועלט־קריג, ר"ל – און למעלה מדרך הטבע הרגיל, איז ניט בלויז אויסגעמיטן געוואָרן אַ וועלט־מלחמה, נאָר אויך די שוין אנגעהויבענע מלחמה איז איינגעשטילט געוואָרן.
בעת אַלע סימנים האָבן געוויזן, אז מ'דארף דערוואַרטן אַ שווערע מלחמה, און צוגרייטן אַ גאָר גרויסע אַרמיי מיט אַ סך כלי זיין און דוקא פון די נייעסטע, און נאָך די אַלע צוגרייטונגען ווי ס'איז דער סדר ווען מ'גרייט זיך צו אַ לאַנגער מלחמה, וואָס דאַרף דויערן וואָכן, חדשים – איז דער נצחון געקומען אין גאָר אַ קורצער צייט!
דער נצחון איז געווען אַזוי וואונדערלעך, אַז ער האָט ניט נאָר פֿאַרמיטן אַ סך שפיכות דמים צווישן אומות העולם (ווי מ'האט מורא געהאַט), נאָר האָט געבראַכט דערצו, אַז דער שונא זאָל באַפֿרייען, אין אַ גוטן אופן, אַ טייל פון די מלחמה־געפאנגענע און אפילו אַ טייל פון די געפאנגענע פון פריער.
. . . און נאך מער: די וועלכע "ווייסן וואָס ס'טוט זיך אינעווייניק" – זיינען באַקאַנט מיט גאָר אַ סך איינצלהייטן וועלכע דערגרייכן ניט צו דער עפנטלעכקייט – באַגרייפן אַ סך מער דעם וואונדער פון די נסים ונפלאות בזמן הזה בימים אלה.
<nowiki>*</nowiki> * *
במשך פון דעם יאָר – אויף וועלכן אידן גיבן דעם נאמען און סימן: "'''ה'''יה '''ת'''הא '''ש'''נת '''נ'''פלאות '''א'''ראנו", און נאָך פֿאַר דעם, ביים סוף פון פאַרגאַנגענעם יאר, באַצייכנט פון אידן מיטן סימן "'''ה'''יה '''ת'''הא '''ש'''נת '''נ'''סים" – איז פיל מאָל באַטאָנט געוואָרן בנוגע וואָס חז"ל האָבן פאראויס געזאָגט (אין ילקוט שמעוני ישעי' רמז תצט) וועגן די מלחמות וועלכע וועלן פארקומען אין יענעם טייל פון וועלט, אַז דאָס זיינען פון די סימנים אַז אָט־אט קומט די גאולה האמיתית והשלימה דורך משיח צדקנו.
און אין אָנבליק פון די אויבנדערמאנטע געשעענישן און נסים, דאַרף נאָך שטאַרקער ווערן דער באוואוסטזיין, אַז דאָס איז די צייט פון הכנה קרובה צו דער ערפילונג פון דער הבטחה "והיתה לה' המלוכה"<ref name=":0">עובדי' א, כא.</ref>, ווען אַלע פעלקער וועלן זיין איבערצייגט אז "יש בעל הבית לבירה זו"<ref name=":1">ראה ב"ר רפל"ט.</ref>, און די אַנערקענונג וועט זיי ברענגען "לקרוא כולם בשם ה' לעבדו שכם אחד"<ref name=":2">צפני' ג, ט. וראה רמב"ם הל' מלכים ספי"א.</ref>.
(ממכתב כללי, כ"ה אדר תנש"א)
==== תרגום ללשון הקודש ====
בבואנו מימי הפורים ימים של ניסים שהראה הקב"ה "בימים ההם בזמן הזה", ובהתקרבנו אל חג הפסח – שבו אנו חוגגים את החג של "זמן חרותנו", ומודים לה' על הניסים והנפלאות שהראה בעת יציאת מצרים –
הרי זהו הזמן המתאים להפנות את מלוא תשומת הלב אל הניסים והנפלאות שאירעו בימינו אלה, בימים הסמוכים לפורים שנה זו.
היו אלה '''ניסים גלויים''' לא רק לעם ישראל אלא גם לכל העמים, ועד ש"ראו כל אפסי ארץ" – הכל ראו את הניסים שהתרחשו בתקופה זו.
. . . על פי התנאים הטבעיים של העולם היה צפוי, שתהיה זו לא רק הכרזת מלחמה וכיוצא בזה, אלא שהמלחמה תגרור לתוכה עמים רבים ותתלהט עד כדי מלחמת עולם ר"ל; אך בפועל, למעלה מדרך הטבע, לא זו בלבד שנמנעה מלחמת עולם, אלא שגם המלחמה שפרצה – שככה.
בשעה שכל הסימנים הצביעו, שיש לצפות למלחמה קשה ולהכין צבא גדול ואדיר, מצוייד בכלי־נשק רבים ודווקא מהמתקדמים ביותר – הרי לאחר כל ההכנות, כפי שנהוג להיערך למלחמה ארוכה שאמורה להתמשך שבועות וחודשים – בא הניצחון בפועל בתוך זמן קצר ביותר!
הניצחון היה כל כך מופלא, שהוא מנע לא רק שפיכות דמים רבה בין אומות העולם (כפי שחששו תחילה), אלא הוא אף הביא לידי כך, שהאוייב ישחרר, ובצורה טובה, חלק משבויי המלחמה ואפילו חלק מאלה שנישבו בעבר.
. . . יתירה מזו: אלה היודעים את המתרחש "מאחורי הקלעים" – המודעים לפרטים חסויים רבים שאינם מגיעים לידי פרסום – משיגים עוד יותר ויותר את פלאי הניסים והנפלאות בזמן הזה, בימים האלה.
<nowiki>*</nowiki> * *
במשך השנה הזאת – עלי' נתנו יהודים את השם והסימן: "'''ה'''יה '''ת'''הא '''ש'''נת '''נ'''פלאות '''א'''ראנו", ועוד קודם לכן, בסיומה של השנה שעברה, שצויינה על־ידי יהודים בסימן: "'''ה'''יה '''ת'''הא '''ש'''נת '''נ'''יסים" – הודגש פעמים רבות הקשר לדברים שחז"ל גילו מראש (בילקוט שמעוני ישעי' רמז תצט), על המלחמות שיתרחשו בחלק ההוא של העולם, אשר הן מהסימנים המעידים שמתקרבת הגאולה האמיתית על ידי משיח צדקנו.
ולאור ההתרחשויות והניסים שצויינו לעיל, צריכה להתחזק עוד יותר ההכרה, שזהו הזמן של ההכנה הקרובה למילוי ההבטחה "והיתה לה' המלוכה"<ref name=":0" />, כאשר כל העמים ישוכנעו שיש "בעל הבית לבירה זו"<ref name=":1" />, והכרה זו תביא אותם "לקרוא כולם בשם ה' לעבדו שכם אחד"<ref name=":2" />.
{{הערות שוליים}}
[[קטגוריה:בשורת הגאולה]]
[[קטגוריה:בשורת הגאולה]]

גרסה אחרונה מ־16:20, 12 באוגוסט 2024

בשורת הגאולה
פתח דבראבגדהוזחטייאיביגידטוטזיזיחיטככאכבכגכדכהכוכזכחכטללאלבלגלדלהלולזלחלטממאמבמגמדמהמומזמחמטננאנבנגנדנהנונזנחנטססאסבסגסדסהסוסזסחסטעעא

קומענדיק פון די ימי הפורים – טעג פון נסים, וואָס דער אויבערשטער האָט באוויזן "בימים ההם בזמן הזה", און דערנעענטערנדיק זיך צו חג הפסח – ווען מיר פּראַווען דעם יום־טוב פון "זמן חרותנו" און מיר דאַנקען דעם אויבערשטן פאַר די ניסים ונפלאות וועלכע ער האָט באוויזן ביי יציאת מצרים –

איז איצט די פּאסיקע צייט צו ציען די פולע אויפמערקזאמקייט אויף די נסים ונפלאות וועלכע האבן פּאַסירט נאָענט צו דעם הינטיקן פורים.

דאָס זיינען געווען נסים גלויים אפענע נסים, ניט נאָר פֿאַר אידן, נאָר אויך פֿאַר אַלע פעלקער, ביז אַז "ראו כל אפסי ארץ", אַלע האָבן געזען די גרויסע נסים וואָס זיינען פארגעקומען אין דעם זמן.

. . . לויט די נאַטירלעכע אומשטענדן אין דער וועלט, האָט עס געהאַלטן דערביי, אַז עס זאל זיין ניט נאָר אַ מלחמה ערקלערונג א.ז.וו. נאָר אַז די מלחמה זאָל אַריינציען מערערע פעלקער און זיך צעפּלאַקערן אין אַ וועלט־קריג, ר"ל – און למעלה מדרך הטבע הרגיל, איז ניט בלויז אויסגעמיטן געוואָרן אַ וועלט־מלחמה, נאָר אויך די שוין אנגעהויבענע מלחמה איז איינגעשטילט געוואָרן.

בעת אַלע סימנים האָבן געוויזן, אז מ'דארף דערוואַרטן אַ שווערע מלחמה, און צוגרייטן אַ גאָר גרויסע אַרמיי מיט אַ סך כלי זיין און דוקא פון די נייעסטע, און נאָך די אַלע צוגרייטונגען ווי ס'איז דער סדר ווען מ'גרייט זיך צו אַ לאַנגער מלחמה, וואָס דאַרף דויערן וואָכן, חדשים – איז דער נצחון געקומען אין גאָר אַ קורצער צייט!

דער נצחון איז געווען אַזוי וואונדערלעך, אַז ער האָט ניט נאָר פֿאַרמיטן אַ סך שפיכות דמים צווישן אומות העולם (ווי מ'האט מורא געהאַט), נאָר האָט געבראַכט דערצו, אַז דער שונא זאָל באַפֿרייען, אין אַ גוטן אופן, אַ טייל פון די מלחמה־געפאנגענע און אפילו אַ טייל פון די געפאנגענע פון פריער.

. . . און נאך מער: די וועלכע "ווייסן וואָס ס'טוט זיך אינעווייניק" – זיינען באַקאַנט מיט גאָר אַ סך איינצלהייטן וועלכע דערגרייכן ניט צו דער עפנטלעכקייט – באַגרייפן אַ סך מער דעם וואונדער פון די נסים ונפלאות בזמן הזה בימים אלה.

* * *

במשך פון דעם יאָר – אויף וועלכן אידן גיבן דעם נאמען און סימן: "היה תהא שנת נפלאות אראנו", און נאָך פֿאַר דעם, ביים סוף פון פאַרגאַנגענעם יאר, באַצייכנט פון אידן מיטן סימן "היה תהא שנת נסים" – איז פיל מאָל באַטאָנט געוואָרן בנוגע וואָס חז"ל האָבן פאראויס געזאָגט (אין ילקוט שמעוני ישעי' רמז תצט) וועגן די מלחמות וועלכע וועלן פארקומען אין יענעם טייל פון וועלט, אַז דאָס זיינען פון די סימנים אַז אָט־אט קומט די גאולה האמיתית והשלימה דורך משיח צדקנו.

און אין אָנבליק פון די אויבנדערמאנטע געשעענישן און נסים, דאַרף נאָך שטאַרקער ווערן דער באוואוסטזיין, אַז דאָס איז די צייט פון הכנה קרובה צו דער ערפילונג פון דער הבטחה "והיתה לה' המלוכה"[1], ווען אַלע פעלקער וועלן זיין איבערצייגט אז "יש בעל הבית לבירה זו"[2], און די אַנערקענונג וועט זיי ברענגען "לקרוא כולם בשם ה' לעבדו שכם אחד"[3].

(ממכתב כללי, כ"ה אדר תנש"א)

תרגום ללשון הקודש[עריכה | עריכת קוד מקור]

בבואנו מימי הפורים ימים של ניסים שהראה הקב"ה "בימים ההם בזמן הזה", ובהתקרבנו אל חג הפסח – שבו אנו חוגגים את החג של "זמן חרותנו", ומודים לה' על הניסים והנפלאות שהראה בעת יציאת מצרים –

הרי זהו הזמן המתאים להפנות את מלוא תשומת הלב אל הניסים והנפלאות שאירעו בימינו אלה, בימים הסמוכים לפורים שנה זו.

היו אלה ניסים גלויים לא רק לעם ישראל אלא גם לכל העמים, ועד ש"ראו כל אפסי ארץ" – הכל ראו את הניסים שהתרחשו בתקופה זו.

. . . על פי התנאים הטבעיים של העולם היה צפוי, שתהיה זו לא רק הכרזת מלחמה וכיוצא בזה, אלא שהמלחמה תגרור לתוכה עמים רבים ותתלהט עד כדי מלחמת עולם ר"ל; אך בפועל, למעלה מדרך הטבע, לא זו בלבד שנמנעה מלחמת עולם, אלא שגם המלחמה שפרצה – שככה.

בשעה שכל הסימנים הצביעו, שיש לצפות למלחמה קשה ולהכין צבא גדול ואדיר, מצוייד בכלי־נשק רבים ודווקא מהמתקדמים ביותר – הרי לאחר כל ההכנות, כפי שנהוג להיערך למלחמה ארוכה שאמורה להתמשך שבועות וחודשים – בא הניצחון בפועל בתוך זמן קצר ביותר!

הניצחון היה כל כך מופלא, שהוא מנע לא רק שפיכות דמים רבה בין אומות העולם (כפי שחששו תחילה), אלא הוא אף הביא לידי כך, שהאוייב ישחרר, ובצורה טובה, חלק משבויי המלחמה ואפילו חלק מאלה שנישבו בעבר.

. . . יתירה מזו: אלה היודעים את המתרחש "מאחורי הקלעים" – המודעים לפרטים חסויים רבים שאינם מגיעים לידי פרסום – משיגים עוד יותר ויותר את פלאי הניסים והנפלאות בזמן הזה, בימים האלה.

* * *

במשך השנה הזאת – עלי' נתנו יהודים את השם והסימן: "היה תהא שנת נפלאות אראנו", ועוד קודם לכן, בסיומה של השנה שעברה, שצויינה על־ידי יהודים בסימן: "היה תהא שנת ניסים" – הודגש פעמים רבות הקשר לדברים שחז"ל גילו מראש (בילקוט שמעוני ישעי' רמז תצט), על המלחמות שיתרחשו בחלק ההוא של העולם, אשר הן מהסימנים המעידים שמתקרבת הגאולה האמיתית על ידי משיח צדקנו.

ולאור ההתרחשויות והניסים שצויינו לעיל, צריכה להתחזק עוד יותר ההכרה, שזהו הזמן של ההכנה הקרובה למילוי ההבטחה "והיתה לה' המלוכה"[1], כאשר כל העמים ישוכנעו שיש "בעל הבית לבירה זו"[2], והכרה זו תביא אותם "לקרוא כולם בשם ה' לעבדו שכם אחד"[3].

הערות שוליים

  1. 1.0 1.1 עובדי' א, כא.
  2. 2.0 2.1 ראה ב"ר רפל"ט.
  3. 3.0 3.1 צפני' ג, ט. וראה רמב"ם הל' מלכים ספי"א.