בשורת הגאולה מו: הבדלים בין גרסאות בדף
(הוספת תוכן) |
מ (ש. א. העביר את הדף בשורת הגאולה · מו לשם בשורת הגאולה מו בלי להשאיר הפניה: כותרת שאינה כתובה נכון) |
||
(2 גרסאות ביניים של אותו משתמש אינן מוצגות) | |||
שורה 1: | שורה 1: | ||
{{בשורת הגאולה}}כמדובר כמ"פ, אז ס'איז שוין "כלו כל הקצין"<ref name=":0">סנהדרין צז, ב.</ref>, און כ"ק מו"ח אדמו"ר נשיא דורנו האָט מודיע געווען אַז מ'האט שוין תשובה געטאָן, און מ'האט שוין אויך "צוגעפונט די קנעפ", און לויט אַלע סימנים איז דורנו דער דור האחרון פון גלות ובמילא דער דור הראשון פון גאולה. ועפ"ז איז מובן, אַז ס'איז אַן ענין שהזמן גרמא – אז מ'זאל זיך גרייטן '''בפועל''' צו "לך לך מארצך גו' אל הארץ אשר אראך", תיכף ומיד ממש. | {{בשורת הגאולה}} | ||
כמדובר כמ"פ, אז ס'איז שוין "כלו כל הקצין"<ref name=":0">סנהדרין צז, ב.</ref>, און כ"ק מו"ח אדמו"ר נשיא דורנו האָט מודיע געווען אַז מ'האט שוין תשובה געטאָן, און מ'האט שוין אויך "צוגעפונט די קנעפ", און לויט אַלע סימנים איז דורנו דער דור האחרון פון גלות ובמילא דער דור הראשון פון גאולה. ועפ"ז איז מובן, אַז ס'איז אַן ענין שהזמן גרמא – אז מ'זאל זיך גרייטן '''בפועל''' צו "לך לך מארצך גו' אל הארץ אשר אראך", תיכף ומיד ממש. | |||
. . . ע"פ המדובר לעיל, אז בדורנו זה במיוחד (דער דור האחרון אין גלות און דור הראשון פון גאולה) שטייט בהדגשה יתירה די עבודה פון "לך לך מארצך גו' אל הארץ אשר אראך", וקנין כל העשר ארצות – איז פאַרשטאַנדיק, אַז דאָס דאַרף זיך לכל לראש אָפּשפּיגלען אין דער עבודה מעין זה פון אידן, דורך דעם וואס ער איז מוסיף אין לימוד התורה, ניט נאר לויט זיינע ג' מוחין השייכים למדות, נאָר אויך ג' מוחין בעצם. וואָס דאָס איז במיוחד – דורך מוסיף זיין אין לימוד פנימיות התורה (כולל בביאור ענינים אלו דעבודת המוחין<ref name=":1">ראה גם שיחת ח' חשון שנה זו.</ref>), כולל – בעניני הגאולה ומשיח צדקנו. | . . . ע"פ המדובר לעיל, אז בדורנו זה במיוחד (דער דור האחרון אין גלות און דור הראשון פון גאולה) שטייט בהדגשה יתירה די עבודה פון "לך לך מארצך גו' אל הארץ אשר אראך", וקנין כל העשר ארצות – איז פאַרשטאַנדיק, אַז דאָס דאַרף זיך לכל לראש אָפּשפּיגלען אין דער עבודה מעין זה פון אידן, דורך דעם וואס ער איז מוסיף אין לימוד התורה, ניט נאר לויט זיינע ג' מוחין השייכים למדות, נאָר אויך ג' מוחין בעצם. וואָס דאָס איז במיוחד – דורך מוסיף זיין אין לימוד פנימיות התורה (כולל בביאור ענינים אלו דעבודת המוחין<ref name=":1">ראה גם שיחת ח' חשון שנה זו.</ref>), כולל – בעניני הגאולה ומשיח צדקנו. | ||
שורה 5: | שורה 6: | ||
(משיחת ש"פ לך לך, י"א מר־חשון תשנ"ב) | (משיחת ש"פ לך לך, י"א מר־חשון תשנ"ב) | ||
==== תרגום ==== | ==== תרגום ללשון הקודש ==== | ||
כמדובר כמ"פ שכבר "כלו כל הקצין"<ref name=":0" />, וכ"ק מו"ח אדמו"ר נשיא דורנו הודיע שכבר עשו תשובה, וגם את "הכפתורים כבר ציחצחו", ולפי כל הסימנים הרי שדורנו הוא הדור האחרון לגלות ובמילא הדור הראשון לגאולה. עפ"ז מובן שזהו ענין שהזמן גרמא – לערוך כבר את ההכנות '''בפועל''' ל"לך לך מארצך גו' אל הארץ אשר אראך", תיכף ומיד ממש. | כמדובר כמ"פ שכבר "כלו כל הקצין"<ref name=":0" />, וכ"ק מו"ח אדמו"ר נשיא דורנו הודיע שכבר עשו תשובה, וגם את "הכפתורים כבר ציחצחו", ולפי כל הסימנים הרי שדורנו הוא הדור האחרון לגלות ובמילא הדור הראשון לגאולה. עפ"ז מובן שזהו ענין שהזמן גרמא – לערוך כבר את ההכנות '''בפועל''' ל"לך לך מארצך גו' אל הארץ אשר אראך", תיכף ומיד ממש. | ||
.. . על פי המדובר לעיל, שבדורנו זה במיוחד (הדור האחרון בגלות והדור הראשון של הגאולה) ישנה הדגשה יתירה על העבודה ד"לך לך מארצך גו' אל הארץ אשר אראך", וקנין כל עשר הארצות – הרי מובן, שהדבר צריך להשתקף לכל לראש בעבודה מעין זה של יהודי, על ידי שהוא מוסיף בלימוד התורה, לא רק לפי ג' המוחין שלו השייכים למדות, אלא גם ג' מוחין בעצם. שזהו במיוחד – על ידי הוספה בלימוד פנימיות התורה (כולל בביאור ענינים אלו דעבודת המוחין<ref name=":1" />), כולל בעניני הגאולה ומשיח צדקנו. | .. . על פי המדובר לעיל, שבדורנו זה במיוחד (הדור האחרון בגלות והדור הראשון של הגאולה) ישנה הדגשה יתירה על העבודה ד"לך לך מארצך גו' אל הארץ אשר אראך", וקנין כל עשר הארצות – הרי מובן, שהדבר צריך להשתקף לכל לראש בעבודה מעין זה של יהודי, על ידי שהוא מוסיף בלימוד התורה, לא רק לפי ג' המוחין שלו השייכים למדות, אלא גם ג' מוחין בעצם. שזהו במיוחד – על ידי הוספה בלימוד פנימיות התורה (כולל בביאור ענינים אלו דעבודת המוחין<ref name=":1" />), כולל בעניני הגאולה ומשיח צדקנו. | ||
{{הערות שוליים}} | |||
[[קטגוריה:בשורת הגאולה]] | [[קטגוריה:בשורת הגאולה]] |
גרסה אחרונה מ־15:38, 12 באוגוסט 2024
בשורת הגאולה |
---|
פתח דבר • א • ב • ג • ד • ה • ו • ז • ח • ט • י • יא • יב • יג • יד • טו • טז • יז • יח • יט • כ • כא • כב • כג • כד • כה • כו • כז • כח • כט • ל • לא • לב • לג • לד • לה • לו • לז • לח • לט • מ • מא • מב • מג • מד • מה • מו • מז • מח • מט • נ • נא • נב • נג • נד • נה • נו • נז • נח • נט • ס • סא • סב • סג • סד • סה • סו • סז • סח • סט • ע • עא |
כמדובר כמ"פ, אז ס'איז שוין "כלו כל הקצין"[1], און כ"ק מו"ח אדמו"ר נשיא דורנו האָט מודיע געווען אַז מ'האט שוין תשובה געטאָן, און מ'האט שוין אויך "צוגעפונט די קנעפ", און לויט אַלע סימנים איז דורנו דער דור האחרון פון גלות ובמילא דער דור הראשון פון גאולה. ועפ"ז איז מובן, אַז ס'איז אַן ענין שהזמן גרמא – אז מ'זאל זיך גרייטן בפועל צו "לך לך מארצך גו' אל הארץ אשר אראך", תיכף ומיד ממש.
. . . ע"פ המדובר לעיל, אז בדורנו זה במיוחד (דער דור האחרון אין גלות און דור הראשון פון גאולה) שטייט בהדגשה יתירה די עבודה פון "לך לך מארצך גו' אל הארץ אשר אראך", וקנין כל העשר ארצות – איז פאַרשטאַנדיק, אַז דאָס דאַרף זיך לכל לראש אָפּשפּיגלען אין דער עבודה מעין זה פון אידן, דורך דעם וואס ער איז מוסיף אין לימוד התורה, ניט נאר לויט זיינע ג' מוחין השייכים למדות, נאָר אויך ג' מוחין בעצם. וואָס דאָס איז במיוחד – דורך מוסיף זיין אין לימוד פנימיות התורה (כולל בביאור ענינים אלו דעבודת המוחין[2]), כולל – בעניני הגאולה ומשיח צדקנו.
(משיחת ש"פ לך לך, י"א מר־חשון תשנ"ב)
תרגום ללשון הקודש[עריכה | עריכת קוד מקור]
כמדובר כמ"פ שכבר "כלו כל הקצין"[1], וכ"ק מו"ח אדמו"ר נשיא דורנו הודיע שכבר עשו תשובה, וגם את "הכפתורים כבר ציחצחו", ולפי כל הסימנים הרי שדורנו הוא הדור האחרון לגלות ובמילא הדור הראשון לגאולה. עפ"ז מובן שזהו ענין שהזמן גרמא – לערוך כבר את ההכנות בפועל ל"לך לך מארצך גו' אל הארץ אשר אראך", תיכף ומיד ממש. .. . על פי המדובר לעיל, שבדורנו זה במיוחד (הדור האחרון בגלות והדור הראשון של הגאולה) ישנה הדגשה יתירה על העבודה ד"לך לך מארצך גו' אל הארץ אשר אראך", וקנין כל עשר הארצות – הרי מובן, שהדבר צריך להשתקף לכל לראש בעבודה מעין זה של יהודי, על ידי שהוא מוסיף בלימוד התורה, לא רק לפי ג' המוחין שלו השייכים למדות, אלא גם ג' מוחין בעצם. שזהו במיוחד – על ידי הוספה בלימוד פנימיות התורה (כולל בביאור ענינים אלו דעבודת המוחין[2]), כולל בעניני הגאולה ומשיח צדקנו.