בשורת הגאולה לב: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דטקסט, מאגר ספרים חב"דים חופשי בגרסת טקסט.
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
(הוספת תוכן)
מ (ש. א. העביר את הדף בשורת הגאולה · לב לשם בשורת הגאולה לב בלי להשאיר הפניה: כותרת שאינה כתובה נכון)
 
(2 גרסאות ביניים של אותו משתמש אינן מוצגות)
שורה 1: שורה 1:
{{בשורת הגאולה}}ויש להוסיף ולהדגיש הקשר והשייכות דאהבת ישראל להגאולה העתידה – לא (רק) מפני שביטול הגלות הוא ע"י ביטול סיבת הגלות (שבא ע"י ההיפך דאהבת ישראל<ref>ראה יומא ט, ב.</ref>), שהרי בעמדנו לאחרי סיום מעשינו ועבודתינו כל זמן משך הגלות, לאחרי סיום כל מ"ב המסעות ב"מדבר העמים"<ref>ראה לקו"ת פרשתנו פח, ג ואילך.</ref>, נמצאים כבר "על ירדן ירחו"<ref>פרשתנו לג, מח.</ref> (דרגתו של משיח ד"מורח ודאין"<ref>סנהדרין צג, ב. וראה לקו"ת פרשתנו פט, ב.</ref>), על סף הגאולה, בודאי שכבר נתתקנה סיבת הגלות, ולכן, ההדגשה דאהבת ישראל היא – בתור טעימה ועד להתחלה דהגאולה האמיתית והשלימה הקשורה עם נקודת האחדות שלמעלה מהתחלקות, שמודגשת באחדותם של ישראל, מצד בחי' היחידה (דרגא החמישית) שבכל ישראל בשווה, שהיא ניצוץ מנשמתו של משיח<ref>כידוע שהפסוק "דרך כוכב מיעקב" שקאי על מלך המשיח, קאי גם על כאו"א מישראל שנמשל לכוכב, כיון שבכאו"א מישראל יש ניצוץ מנשמת משיח (ראה לקו"ש ח"ב ע' 599. וש"נ).</ref>, יחידה הכללית<ref>רמ"ז לזח"ב מ, ב. ולזח"ג רס, ב. ועוד.</ref>.
{{בשורת הגאולה}}
ויש להוסיף ולהדגיש הקשר והשייכות דאהבת ישראל להגאולה העתידה – לא (רק) מפני שביטול הגלות הוא ע"י ביטול סיבת הגלות (שבא ע"י ההיפך דאהבת ישראל<ref>ראה יומא ט, ב.</ref>), שהרי בעמדנו לאחרי סיום מעשינו ועבודתינו כל זמן משך הגלות, לאחרי סיום כל מ"ב המסעות ב"מדבר העמים"<ref>ראה לקו"ת פרשתנו פח, ג ואילך.</ref>, נמצאים כבר "על ירדן ירחו"<ref>פרשתנו לג, מח.</ref> (דרגתו של משיח ד"מורח ודאין"<ref>סנהדרין צג, ב. וראה לקו"ת פרשתנו פט, ב.</ref>), על סף הגאולה, בודאי שכבר נתתקנה סיבת הגלות, ולכן, ההדגשה דאהבת ישראל היא – בתור טעימה ועד להתחלה דהגאולה האמיתית והשלימה הקשורה עם נקודת האחדות שלמעלה מהתחלקות, שמודגשת באחדותם של ישראל, מצד בחי' היחידה (דרגא החמישית) שבכל ישראל בשווה, שהיא ניצוץ מנשמתו של משיח<ref>כידוע שהפסוק "דרך כוכב מיעקב" שקאי על מלך המשיח, קאי גם על כאו"א מישראל שנמשל לכוכב, כיון שבכאו"א מישראל יש ניצוץ מנשמת משיח (ראה לקו"ש ח"ב ע' 599. וש"נ).</ref>, יחידה הכללית<ref>רמ"ז לזח"ב מ, ב. ולזח"ג רס, ב. ועוד.</ref>.


(משיחות ש"פ מטות־מסעי, ב' מנחם־אב ה'תנש"א)
(משיחות ש"פ מטות־מסעי, ב' מנחם־אב ה'תנש"א)
{{הערות שוליים}}
[[קטגוריה:בשורת הגאולה]]
[[קטגוריה:בשורת הגאולה]]

גרסה אחרונה מ־16:30, 12 באוגוסט 2024

בשורת הגאולה
פתח דבראבגדהוזחטייאיביגידטוטזיזיחיטככאכבכגכדכהכוכזכחכטללאלבלגלדלהלולזלחלטממאמבמגמדמהמומזמחמטננאנבנגנדנהנונזנחנטססאסבסגסדסהסוסזסחסטעעא

ויש להוסיף ולהדגיש הקשר והשייכות דאהבת ישראל להגאולה העתידה – לא (רק) מפני שביטול הגלות הוא ע"י ביטול סיבת הגלות (שבא ע"י ההיפך דאהבת ישראל[1]), שהרי בעמדנו לאחרי סיום מעשינו ועבודתינו כל זמן משך הגלות, לאחרי סיום כל מ"ב המסעות ב"מדבר העמים"[2], נמצאים כבר "על ירדן ירחו"[3] (דרגתו של משיח ד"מורח ודאין"[4]), על סף הגאולה, בודאי שכבר נתתקנה סיבת הגלות, ולכן, ההדגשה דאהבת ישראל היא – בתור טעימה ועד להתחלה דהגאולה האמיתית והשלימה הקשורה עם נקודת האחדות שלמעלה מהתחלקות, שמודגשת באחדותם של ישראל, מצד בחי' היחידה (דרגא החמישית) שבכל ישראל בשווה, שהיא ניצוץ מנשמתו של משיח[5], יחידה הכללית[6].

(משיחות ש"פ מטות־מסעי, ב' מנחם־אב ה'תנש"א)

הערות שוליים

  1. ראה יומא ט, ב.
  2. ראה לקו"ת פרשתנו פח, ג ואילך.
  3. פרשתנו לג, מח.
  4. סנהדרין צג, ב. וראה לקו"ת פרשתנו פט, ב.
  5. כידוע שהפסוק "דרך כוכב מיעקב" שקאי על מלך המשיח, קאי גם על כאו"א מישראל שנמשל לכוכב, כיון שבכאו"א מישראל יש ניצוץ מנשמת משיח (ראה לקו"ש ח"ב ע' 599. וש"נ).
  6. רמ"ז לזח"ב מ, ב. ולזח"ג רס, ב. ועוד.