היום יום א' אדר א'

מתוך חב"דטקסט, מאגר ספרים חב"דים חופשי בגרסת טקסט.
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
היום יום
כסלו
י"ט כסלוכ' כסלוכ"א כסלוכ"ב כסלוכ"ג כסלוכ"ד כסלוכ"ה כסלוכ"ו כסלוכ"ז כסלוכ"ח כסלוכ"ט כסלו
טבת
א' טבתב' טבתג' טבתד' טבתה' טבתו' טבתז' טבתח' טבתט' טבתי' טבתי"א טבתי"ב טבתי"ג טבתי"ד טבתט"ו טבתט"ז טבתי"ז טבתי"ח טבתי"ט טבתכ' טבתכ"א טבתכ"ב טבתכ"ג טבתכ"ד טבתכ"ה טבתכ"ו טבתכ"ז טבתכ"ח טבתכ"ט טבת
שבט
א' שבטב' שבטג' שבטד' שבטה' שבטו' שבטז' שבטח' שבטט' שבטי' שבטי"א שבטי"ב שבטי"ג שבטי"ד שבטט"ו שבטט"ז שבטי"ז שבטי"ח שבטי"ט שבטכ' שבטכ"א שבטכ"ב שבטכ"ג שבטכ"ד שבטכ"ה שבטכ"ו שבטכ"ז שבטכ"ח שבטכ"ט שבטל' שבט
אדר א'
א' אדר א'ב' אדר א'ג' אדר א'ד' אדר א'ה' אדר א'ו' אדר א'ז' אדר א'ח' אדר א'ט' אדר א'י' אדר א'י"א אדר א'י"ב אדר א'י"ג אדר א'י"ד אדר א'ט"ו אדר א'ט"ז אדר א'י"ז אדר א'י"ח אדר א'י"ט אדר א'כ' אדר א'כ"א אדר א'כ"ב אדר א'כ"ג אדר א'כ"ד אדר א'כ"ה אדר א'כ"ו אדר א'כ"ז אדר א'כ"ח אדר א'כ"ט אדר א'ל' אדר א'
אדר ב'
א' אדר ב'ב' אדר ב'ג' אדר ב'ד' אדר ב'ה' אדר ב'ו' אדר ב'ז' אדר ב'ח' אדר ב'ט' אדר ב'י' אדר ב'י"א אדר ב'י"ב אדר ב'י"ג אדר ב'י"ד אדר ב'ט"ו אדר ב'ט"ז אדר ב'י"ז אדר ב'י"ח אדר ב'י"ט אדר ב'כ' אדר ב'כ"א אדר ב'כ"ב אדר ב'כ"ג אדר ב'כ"ד אדר ב'כ"ה אדר ב'כ"ו אדר ב'כ"ז אדר ב'כ"ח אדר ב'כ"ט אדר ב'
ניסן
א' ניסןב' ניסןג' ניסןד' ניסןה' ניסןו' ניסןז' ניסןח' ניסןט' ניסןי' ניסןי"א ניסןי"ב ניסןי"ג ניסןי"ד ניסןט"ו ניסןט"ז ניסןי"ז ניסןי"ח ניסןי"ט ניסןכ' ניסןכ"א ניסןכ"ב ניסןכ"ג ניסןכ"ד ניסןכ"ה ניסןכ"ו ניסןכ"ז ניסןכ"ח ניסןכ"ט ניסןל' ניסן
אייר
א' איירב' איירג' איירד' איירה' איירו' איירז' איירח' איירט' איירי' איירי"א איירי"ב איירי"ג איירי"ד איירט"ו איירט"ז איירי"ז איירי"ח איירי"ט איירכ' איירכ"א איירכ"ב איירכ"ג איירכ"ד איירכ"ה איירכ"ו איירכ"ז איירכ"ח איירכ"ט אייר
סיון
א' סיוןב' סיוןג' סיוןד' סיוןה' סיוןו' סיוןז' סיוןח' סיוןט' סיוןי' סיוןי"א סיוןי"ב סיוןי"ג סיוןי"ד סיוןט"ו סיוןט"ז סיוןי"ז סיוןי"ח סיוןי"ט סיוןכ' סיוןכ"א סיוןכ"ב סיוןכ"ג סיוןכ"ד סיוןכ"ה סיוןכ"ו סיוןכ"ז סיוןכ"ח סיוןכ"ט סיוןל' סיון
תמוז
א' תמוזב' תמוזג' תמוזד' תמוזה' תמוזו' תמוזז' תמוזח' תמוזט' תמוזי' תמוזי"א תמוזי"ב תמוזי"ג תמוזי"ד תמוזט"ו תמוזט"ז תמוזי"ז תמוזי"ח תמוזי"ט תמוזכ' תמוזכ"א תמוזכ"ב תמוזכ"ג תמוזכ"ד תמוזכ"ה תמוזכ"ו תמוזכ"ז תמוזכ"ח תמוזכ"ט תמוז
מנחם אב
א' מנחם אבב' מנחם אבג' מנחם אבד' מנחם אבה' מנחם אבו' מנחם אבז' מנחם אבח' מנחם אבט' מנחם אבי' מנחם אבי"א מנחם אבי"ב מנחם אבי"ג מנחם אבי"ד מנחם אבט"ו מנחם אבט"ז מנחם אבי"ז מנחם אבי"ח מנחם אבי"ט מנחם אבכ' מנחם אבכ"א מנחם אבכ"ב מנחם אבכ"ג מנחם אבכ"ד מנחם אבכ"ה מנחם אבכ"ו מנחם אבכ"ז מנחם אבכ"ח מנחם אבכ"ט מנחם אבל' מנחם אב
אלול
א' אלולב' אלולג' אלולד' אלולה' אלולו' אלולז' אלולח' אלולט' אלולי' תמוזי"א אלולי"ב אלולי"ג אלולי"ד אלולט"ו אלולט"ז אלולי"ז אלולי"ח אלולי"ט אלולכ' אלולכ"א אלולכ"ב אלולכ"ג אלולכ"ד אלולכ"ה אלולכ"ו אלולכ"ז אלולכ"ח אלולכ"ט אלול
תשרי
א' תשריב' תשריג' תשריד' תשריה' תשריו' תשריז' תשריח' תשריט' תשריי' תשריי"א תשריי"ב תשריי"ג תשריי"ד תשריט"ו תשריט"ז תשריי"ז תשריי"ח תשריי"ט תשריכ' תשריכ"א תשריכ"ב תשריכ"ג תשריכ"ד תשריכ"ה תשריכ"ו תשריכ"ז תשריכ"ח תשריכ"ט תשריל' תשרי
חשון
א' חשוןב' חשוןג' חשוןד' חשוןה' חשוןו' חשוןז' חשוןח' חשוןט' חשוןי' חשוןי"א חשוןי"ב חשוןי"ג חשוןי"ד חשוןט"ו חשוןט"ז חשוןי"ז חשוןי"ח חשוןי"ט חשוןכ' חשוןכ"א חשוןכ"ב חשוןכ"ג חשוןכ"ד חשוןכ"ה חשוןכ"ו חשוןכ"ז חשוןכ"ח חשוןכ"ט חשון
כסלו
א' כסלוב' כסלוג' כסלוד' כסלוה' כסלוו' כסלוז' כסלוח' כסלוט' כסלוי' כסלוי"א כסלוי"ב כסלוי"ג כסלוי"ד כסלוט"ו כסלוט"ז כסלוי"ז כסלוי"ח כסלו

ראש חודש

תורה אור דיבור המתחיל "לא תהיה משכלה" סעיף המתחיל "והנה אחר": "במסירת נפש בפ"ע" פירוש הראשי תיבות הוא "בפנימית עצמותו".

כתיב "יצא אדם לפעלו ולעבודתו עדי ערב". הנה כל נשמה בירידתה למטה, יש לה מלאכות כלליות ופרטיות. וזהו "יצא אדם לפעלו", דיציאת הנשמה מעמידתה בשמי רום באוצר הנשמות, וירידתה מדרגא לדרגא עד בואה להתלבש בגוף ונפש הטבעית והבהמית, הוא בשביל אדם לפעלו במלאכות הכלליות להגביר הצורה על החומר, להאיר את העולם באור תורה ונר מצוה. ולעבודתו שהיא מלאכה הפרטית, דכל נשמה יש לה עבודה פרטית במוחין ובמדות כפי טבעה וענינה . . "עדי ערב" – בעוד יש זמן לעשות כמו־שכתוב "היום לעשותם". ובעומק הענין ביאור הכתוב .. דקאי על כללות ענין העליה שנעשה על ידי ירידת הנשמה למטה דיצא אדם, דבעלות הנשמה מהיותה למטה מלובשת בגוף, לפעלו היא עוסקת בעולם הבא באופן התעסקותה בעולם הזה, ואם היה קובע עתים לתורה, גם שם מכניסים אותו באהלי תורה, לעבודתו, אם עסק בעבודתו כראוי אז הנה עליתו עדי ערב שעולה בעילוי אחר עילוי עד הנועם והעריבות דעצמות אין סוף ברוך הוא.